Ahad, 1 Februari 2009

Perihal Keluar Kalau Lompat, Tapi Belum


090202 00:55
ahah hah hah ha,
adepun biyasenye malas akan saye ini mengulas perihal senario politik lelucon negare melaysia ini. namun memandangkan ketike berite ini tibe ke pengetahuan saye, saye sedangpun mengadap internet, make..

Adelah mengikut cerite Pak Leh perihal due adun negeri perax itu akan menjoin amno dalam mase terdekat dengan harapan menggunung dan merase yaki bahawe mereke akan mendapat tambahan due adun lompat katak semacam adun botar minggu lepas. tapi nampaknye berangan setinggi gunung tak dapat didaki ajelah.

apekan daye dalam perjanjian mereke itu sebelum menjadi adun kirenye mahu keluar parti haruslah meletak jawatan adun itu. lalu tiadelah gune akan mereke itu keluar parti dan menjoin amno. mengikut undang-undangnye jikalau ade yang meletak jawatan adun itu mestilah ade pilihan raye kecil-kecilan. sedangkan pilihan raye kecil-kecil yang terakhir barulah due minggu lepas tiade sampai sebulan jue adenye. penat lelah pilihan raye kecil-kecilan nan lalu itu pun belumlah lagi kebah sudah mahu pilihan raye kecilan lagi. make akan bertambah penat lelah malah mungkin pening kepale tahap migrain.

dalam sibuk-sibuk cerite due adun hilang yang tibe-tibe menghantar surat letak jawatan itu.. eh tak hilang rupenye, "saye mc lah, ade surat mc lagi, tapi saye tak hantar surat letak jawatan pun taw, siape yang pandai-pandai cakap ni?! geramnyee!!" begitu kate salah seorang daripade mereke secare kurang lebih.

pening-pening.

p/s: oh ye, sudah boleh muat turun kalender bulan ini. sebarang komen boleh di emel terus ke akaun emel saye; alifmimyanun at gmail dot kom.
jikalau mau saiz lain, pun sile la meng emel saye.

3 ulasan:

Fikri Misti on 4 Februari 2009 pada 2:16 PTG berkata...

Februari ke febuari?

alifmimyanun on 4 Februari 2009 pada 11:27 PTG berkata...

Febuari.

Fikri Misti on 8 Februari 2009 pada 3:34 PTG berkata...

For sure haa....

...

wallpaper gadis cantik
(=U v U= )
th_black-and-white-wallpaper.jpg th_gloomy-girl-wallpaper.jpg th_in-green-wallpaper.jpg
 

Ranjau Sepanjang Jalan Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template