Jumaat, 15 Februari 2008

Perihal Chinte Yang Memerlukan Tongkat


Chinte itu bute... begitulah kerane kate orang. sebenarnye mereke itulah yang bute, bute dibutekan chinte lalu menyalahkan chinte itu sendiri kerane selalunye di pengakhiran chinte yang kononnye bute itu adelah kechewa walaupun ade juge yang akan berterime kaseh kerane chinte yang bute itu memberikan mereke bahagia.

saye tidak pasti berape kali sudah saye jatuh chinte -mungkin lebih sesuai jike dikatekan tertarek-, mungkin sudah terlalu banyak kali. iyelah, memandangkan saye ini orangnye berhati lembut dan sensitif serte bersifat penyayang walaupun secare luarannye saye ini kelihatan tenang dan tidak berperasaan. tetapi bukanlah saye ini sesiape melainkan manusie jugak.

saye pernah jatuh chinte dengan rakan sekelas, dengan rakan kelas sebelah, dengan anak orang, dengan makwe orang, dengan isteri orang. tapi rasenye saye lebih banyak membuatkan orang jatuh chinte dengan saye sameade secare sengaje, tidak sengaje mahupun tersengaje... rasenyelah.

baru-baru ini saye ade jatuh -yang sebenar-benarnye jatuh mengaduh- chinte dengan seorang buaye darat versi wanita atau dengan dengan bahase yang lebeh urbannye playgirl... sunggoh shit sekali.. satu perkare yang tidak disangke-sangke. mungkin inilah balasannye setelah membuatkan ramai wanita jatuh chinte dengan saye. namun setelah difikir-fikir direnung-renung tidaklah saye rase teruk sangat, kerane ia cume sekedar jatuh chinte saje, bukan berchinte. dan dengan pengalaman yang sedikit amat ini, saye berpendapat saye dapat memahami bukan sekedar tahu perasaan mereke yang dikechewakan dan dipatahkan hatinye di dalam perchintaan (ye, memang kedengaran poyo)

selepas kejadian malang yang tidak seberape malang itu, baru saye teringat yang saye sudah lame tidak jatuh -yang sebenar-benarnye jatuh mengaduh- chinte. make saye rase, saye harus menikmati dan mengecapi perasaan yang jarang-jarang datang ini. chinte itu adelah nikmat yang Tuhan berikan untuk kite, lalu jatuh chinte itu bukankah cebis-cebisan cinte yang juge boleh dianggap cebis-cebisan nikmat yang semestinye mesti dinikmati ? - walaupun dalam kes ini dengan seorang buaye darat versi wanita.

lagipun baru-baru ini yang lebih baru, saye ade jatuh
-yang sebenar-benarnye jatuh mengaduh- chinte lagi. dan tidaklah boleh saye sorokkan dan nafikan yang saye ini berase seronok dan serba sediket bahagie walaupun hakikatnye gadis bertuah itu sudah mempunyai dan dipunyai atau dengan kate lain berpunye.

namun begitu semue itu tak saye pedulikan kerane saye ini sedang menikmati setiap saat detik-detik jatuhnye chinteku ini, kerane saye sedang merasai rase tidak keruan dan rindu bile die hilang daripade pandangan, kerane saye sedang menghayati senyum indah yang dilemparkannye walau dari kejauhan, kerane saye sedang mengecapi asyiknye waktu ketike kehilangan kate-kate yang ingin diucapkan walaupun sudah membuat rehearsal selame beberape jam sebelum itu yang membuatkan diri terase bodoh dan mencuri-curi peluang untuk menatap matenye dalam-dalam sedalam yang mampu diselam lalu mencube membace ape yang bermain di fikiran berkisar di hatinye setiap kali ketemu.

dan jadilah saye ini orang yang tergolong dalam golongan orang-orang yang jatuh chinte dengan orang yang salah kerane dibutken oleh chinte dan kemudiannye menyalahkan chinte. jike diajukan kepade saye soalan "apakah cinta itu buta ?" saye akan menjawab, "sudah tentu, chinte itu bute dan membutekan."

p/s: gadis itu mude lagi berbanding saye yang akan masuk suku abad ini, umurnye akan masuk 21 tahun, disebabkan umurnye yang mude itulah saye berfikiran, lebih baik kirenye saye ini sekedar menjadi abangnye saje. walau jodoh itu tidak mengenal umur, namun untuk sementare waktu ini biarlah saye menikmati perasaan yang jarang-jarang datang ini bagaikan orang menari tango keseorangan.

6 ulasan:

ain fadzal on 15 Februari 2008 5:10 PTG berkata...

pergh..

sedih aku bace kisah ni..

tp,

cinta itu mmg buta..

Fikri Kacak bak Kekacang on 19 Februari 2008 4:41 PTG berkata...

Lu boleh berchinta beb.

Lupa nak bagi tau.

Awek yang kau tertarek dulu kat UUM dowh.

Ingat Atikah?

alifmimyanun on 19 Februari 2008 10:52 PTG berkata...

ain
sedih ke ? wah, niat saye bukan ingin membuatkan orang sedih, tapi takpelah, kurang-kurangnye ade kesan.

fikri kekacak
atikah ?
kat uum ?
kalu terjumpe kiremkan salamku di angin lalu, sebutlah nameku mungkin masih lagi ade tertinggal ingat-ingatan tentangku di hatinye.

sHibI on 20 Februari 2008 1:33 PTG berkata...

kesian kamu encik chinte~

krakenxv on 27 Februari 2008 11:34 PG berkata...

Lu bodow ke ape? umur 21 tahun bukan muda sangat...pepet pun dah berair...sudah ready mau air...jadi abg...lu bodow punya mangkuk...kasi ayat la...

oh 1 lagi...jatuh cinta ngan bini or tunang org or gf org nak mati ke...dah melekat parang kat kepala baru tau pedih hati dan sakit kepala...

alifmimyanun on 1 Mac 2008 7:28 PTG berkata...

shibby
kesian ke ?..... terime kaseh..

kraken
beb, aku ade priority yang lebih penting sebelum aku membuatkan yang ini sebahagian daripade priority yang penting.

kasi ayat ?!
nanti, akan aku ceritekan update terbaru.

aku minat bini orang aku simpan dalam hati je dohh. kalau beritau memang gile la.

...

wallpaper gadis cantik
(=U v U= )
th_black-and-white-wallpaper.jpg th_gloomy-girl-wallpaper.jpg th_in-green-wallpaper.jpg
 

Ranjau Sepanjang Jalan Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template