Sabtu, 7 Mac 2009

Perihal Ain Fadzal di Tahun 2007

9 ulasan
90307 13:10



Heh he. saye terlupe. sepatutnye saye sudah muat naik dan siarkan video ini 2 tahun yang lalu. tapi dek kesibukan saye terlupe. 

walau sudah terlambat, saye rase masih sempat untuk menyiarkan video ini yang ditujukan khas kepade Siti Nur Ain Fadzal anak kepade tuan rumah yang kami tumpangi ketike kejadian kerete rosak due tahun yang lalu.

terime kasih sekali lagi.

Rabu, 4 Mac 2009

Perihal Laguku Gedikku

5 ulasan
090304 01:59
Saye memang berminat dan suke mengarang lagu. salah satu care saye melayan perasaan baik gembire mahupun lara. dan juge melatih otak agar berfikir sesuatu yang baru.

walaupun tiade sesiape yang menyanyikan lagu saye melainkan diri saye sendirik. tapi perasaan puas hati melihat kerje yang siap di depan mate memang tiade tandingan.

Selepas lagu yang pernah saye siarkan-cheh- pade beberape minggu nan lepas, ini adelah lagu kedue yang saye rekecipte dalam seumur hidup.

lagu ini saye karang semase di tingkatan lime pade tahun 2000 sembilan tahun yang lalu. lagunye mudah diingat dan bergaye catchy tidak masuk akal. mungkin boleh dijadikan lagu kanak-kanak belajar puase. hah ha ha ha. heh he he he. hih hi hi hi...

oke...

berbanding dengan lagu pertame, lagu ini lebih variasi bahagiannye. ia punye verse, verse kedue, dan sudah tentulah korus. memang ade peningkatan.

perihal liriknye pulak, memang saye bantai tulis saje. bolehlah dikatekan saye menulis liriknye sekali harung, kecuali di rangkap terakhir saye ade sedikit tersangkut. idea jatuh mencurah-curah di waktu itu ketike saye sedang duduk-duduk di dalam kelas, di waktu rehat antare subjek, kelas prep petang dan kelas prep malam.

di mase tu memang sedap, puitis tahap agung, berkias sulaman fansuri. sekarang bile dibace semule saye rase geli hati. ibarat sekawan ikan berenang dari hulu menuju lautan, sekor ke muare, sekor ke penambang, sekor ke dalam jale, sekor lagi ke kolam renang, sesat. lagi due entah ke mane, ke kelab malam barangkali.

apepun, awak bolehla nilaikan sendiri tahap penulisan seorang remaju (remaje maju) di tingkatan lime zaman awal kemunculan internet. :D

tajuk lagu, rindu alam, bukankah poyo -atau dalam bahase inggerisnye; sappy-?

rindu alam


verse
suria riang terpancar sinarnye
pepohon nyiur melambai mesre
awan-awan meniti angkase
kicauan burung menghiasi hari, mewarnai pagi

verse 2
deruan ombak memukul pantai
memecah kesunyian beralun-alun

bunge kembang mengharum taman
bunge riang memikat kumbang

chorus
alam indah
pohon menghijau
langit membiru
sungai mengalir deras
suare unggas bersahut-sahutan
udare nyaman terase segar

hembusan bayu
menyentuh hati
membelai jiwa
harmoni diri ini
ikan berenang tenang
di laut membiru
gelak ketawe tersimpul senyum


1.3.2000

yaa, begitu keanak-anakan sekali. jangan risau, ade lagi lagu hasilan saye yang lebih geli geliman daripade yang ini. nantikan, dan sediekan paracetamol, panadol, uphamol, atau sebarang ubatan untuk mengelak pening dan muntah-muntah.

hingge berjumpe lagiii...

Isnin, 2 Mac 2009

Perihal, Biar Geli, Jangan Takut

7 ulasan
090302 15:20
Tadi ade katak mati depan tandas di rumah saye.:puteh_20:
dahle saye ni jejake macho tapi hancor yang mengamalkan konsep fobia terhadap katak, boleh pulak katak tu mati depan tandas. nasib baik hari ni tiade saye berhajat ingin ke tandas. kalau tidak, mungkin akan saye postpone ke minggu hadapan... (???)
tapi tadi saye jugak yang buang.:mPeluh:
...
dengan bersusah payah menggunekan penyodok sampah dan sedikit kuis menguis dengan kaki beralaskan selipar sambil kegeli-gelian, akhirnye katak itu berjaye dibuang ke semak samun belakang rumah. fuh. yatta!
:puteh_4:

tapi, kalau nak takut, takut dengan Tuhan saje, takut ngan bende lain jadik haromm... hah ha ha. saye rase ramai orang di luar sane pun geli dengan katak.

seingat saye, dulu saye tak geli ngan katak, sebab dulu kat sekitar rumah banyak katak batik, katak tu lawa, make saye tak geli. tapi bile katak puru pun datang melawat, mulelah saye ini mendevelop bufonophobia ittew.

sekarang, kalau nak tidur tibe-tibe teringat katak, mulelah saye risau, takut-takut tidur nanti bermimpi katak. lalu, tahanla sekejap mengantuk dan berfikir perihal perkare lain. ish.

apepun, marilah kite tidak bercakap perihal katak dan membantu saye untuk tidur nyenyak malam ini.

ha, inilah polis wanita Iran. tengok, pakai jubah pun bole abseiling. canggih boleh tahan. 
saye jumpe di sini,
bukan tak bole berlasak pakai jubah ni.
so, for you sceptics out there...
:bofu_09:
tapi kat melaysia cuace panas, pakai macam ni mau pukul 10 pagi dah bushuk.

teringat saye di zaman persekolahan dulu, cekgu sains tambahan saye main bola tampar pakai baju kurung...

p/s: sepatutnye sudah boleh boleh download kalendar bulan mac, tapi saye sedikit tidak berpuas hati dengan hasil yang saye dapat, make sekarang saye sedang melakukan beberape pindaan terhadap rekaan bahagian-bahagian tertentu.

...

wallpaper gadis cantik
(=U v U= )
th_black-and-white-wallpaper.jpg th_gloomy-girl-wallpaper.jpg th_in-green-wallpaper.jpg
 

Ranjau Sepanjang Jalan Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template