Rabu, 31 Disember 2008

Perihal Yang Paling Jauh.


081231 05:35
ini adelah entry terakhir saye untuk tahun 2008 ini -dan ditulis pade hari terakhir 2008!.

Tinggallah engkau 2008, aku pergi tidak akan ketemu lagi. kau penuh dengan kenangan, baik yang manis, yang pahit, yang membuat aku luke, yang membuat aku suke, yang membuat aku keliru. tinggallah engkau, aku akan merinduimu.
...

anehnyehmaseaitutadelahisepertimceriteusedih. walaulsesedihemanelceriteaituhsampai kitemmeraseebencinuntukamendengarnye,nkadang-kadanggteringatujugak.nbertanyegImam Syafi'erpadeianak-anaknmuridnyed;u 
"apekah yang paling jauh?" 
"bulan!"
"matahari!"
begitu jawab anak-anak muridnye. memang nyate bulan matahari dan bintang itu terlalu jauh. namun bukan yang paling jauh.
"hari semalam, "
"hari-hari semalamlah yang paling jauh,"
"terlalu jauh hingge kite takkan sampai,"
terlalu jauh hingge kite tak mampu sampai dan tidak akan sesekali sampai. terlalu jauh tak tercapai. semakin hari semakin jauh.

hujung tahun itu seperti hati manusie jugak. dipenuhi harapan untuk hari-hari mendatang. namun seperti hati manusie jugaklah hujung tahun itu dipenuhi ketidakpastian, dan sakit-sakit yang masih berbekas yang mungkin dibawe ke tahun hadapan. dipenuhi ragu. 
...

saye sudah berhenti kerje,
sebab itu kalau awak perasan, dalam jangkemase sebulan lebih ini blog saye ini di kemaskini melebihi seminggu sekali. kadang-kadang dengan entry yang merepek dan entah ape-ape. itu kerane saye punye banyak mase untuk menghadap internet. saye tidak lagi bergelar supervisor. tapi penganggor. duit pun dah nak habis.

entah mengape saye sudah tawar hati berkerje di situ lagi. bangun tidur untuk berkerje dan pulang kerje untuk tidur memang mengundang penat dan lelah. lagipun orang yang ingin saye kejar sudah hilang dari pandangan (ekhem) dan hati saye sudah patah entah bile akan ketemu lagi. tiade saye berjumpe sebab untuk saye terus-terusan disitu. saye perlu dan mesti mencari persekitaran dan suasane yang lebih baik.

oh ye, oleh kerane buat sementare waktu ini saye bermalas-malas, silelah awak membuat saye rajin. saye terbuke kepade mane-mane tempahan -atau dalam bahase inggerisnye comission- illustrasi, sameade untuk simpanan peribadi ataupun untuk projek-projek penerbitan majalah, novel, etc. segale contoh-contoh hasil kerje saye boleh dilihat di laman Friendster saye. silelah jenguk kesane.

untuk sebarang tempahan atau sekedar bertanye kabar sile hubungi emel saye... err... sile hantar emel ke alamat ini;
alifmimyanun(at)gmail.kom
kalau nak tawarkan kerje pun boleh jugak, ape salahnye.
...

hari ini akan menjadi sesuatu yang paling jauh.

7 ulasan:

sueLoveArt on 31 Disember 2008 9:17 PG berkata...

Moga dipermudahkan urusan ^_^

qila berkata...

emm...

Ee on 1 Januari 2009 3:08 PG berkata...

hoh (nak kate masyaallah tadi tapi cam baik sgt lak.. :p)... kau ni bipeds yg kat pergh tu ke?.. wahahaha... baru tau ni.

alifmimyanun on 4 Januari 2009 3:54 PG berkata...

sue:
terime kasih,

qila:
arr

Ee:
bipeds mane pulak ?

Tanpa Nama berkata...

salam, amin...

rupenye awak dh benti keje ye...semoga dapat keje yg lebih sesuai & bertemu gadis yg berkenan di hati.

=)

thx for everything.

sHibI on 6 Januari 2009 1:09 PTG berkata...

hi awak.
happy new year 2 u too ~!
:)

alifmimyanun on 10 Januari 2009 7:56 PTG berkata...

tanpe name:
jangan dikau pergi jauh.

shebee:
yes, you too.

...

wallpaper gadis cantik
(=U v U= )
th_black-and-white-wallpaper.jpg th_gloomy-girl-wallpaper.jpg th_in-green-wallpaper.jpg
 

Ranjau Sepanjang Jalan Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template