Selasa, 18 Mac 2008

Perihal Kinokuniya, Budak Nerake, dan Bas Transnasional Yang Tak cukup Kerusi


Hujung minggu lepas saye ke kinokuniya klcc selepas ke mph midvalley untuk mencarik buku-buku ilmiah dan tidak seberape ilmiah yang rase-rasenye boleh dijadikkan koleksi untuk menyesakkan lalu menyempitkan lagi ruang di rumah. kecenderungan saye apebile ke kedai buku adelah melepak membace buku sampai berejam-rejam sambil menahan lapar dan dahage -tapi kadang-kadang saye ade bawak snickers ataupun mars buat bekalan selepas minum kopi. almaklumlah, ini memang sudah menjadi salah satu daripade kemahiran saye semenjak bertahun-tahun. senang cerite, anggapla kedai buku tu macam perpustakaan. cume tak bole pinjam je.


yang di bace di mph.

The Big Four, salah sebuah novel penyiasatan Agatha Christie yang dijadikan komik.

yang dibace di kinokuniya

Hellboy weird tales volume one dan two. dalam bahase ibunde "kisah-kisah pelik budak nerake jilid satu dan due"

ROBOT 4 salah satu daripade siri buku illustrasi Range Murata, illustrator Jepun yang meningkat naik.

dan Making Comics, name pengarangnye sudah saye lupe. buku ini disyorkan kepade semue pelukis dan penulis komik dan mereke yang bercite-cite untuk menjadi salah satu daripade kerjaya yang telah saye sebutkan tadi.

kemudiannye...
membeli buku yang di sebelah kiri itu,


dan yang ini, untuk dibuat hadiah.

....

dalam berjalan-jalan saye di kawasan sekitar pasar seni kuale lumpur untuk ke terminal lrt terserempak saye dengan bas ini yang di buntutnye ade gambar rajah tentang kempen jawi...
kite ade kempen jawi ke baru-baru ni ? tak keluar pun dalam tv. saye berpendapat, dengan gaye kempen yang tidak berkesan ini, kempen ini memang langsung tak berkesan.


bercerite tentang bas ni, teringat saye satu cerite tragik untuk sesetengah orang. pernah saye menaiki bas transnasional untuk pulang ke kampung dengan tempat duduk yang tidak cukup 20 kerane diservis -kemungkinannye. lalu kegelisahanlah jejake-jejake dari seberang yang turut menjadi penumpang bas yang same kerane tidak punye tempat untuk mereke melabuhkan punggung. telinge lintah saye ini menangkap kate-kate "cilaka itu kaunter, cakap ada..."

.....

jangan risau, mereke dapat duduk juge.

2 ulasan:

Fikri: Kacaknya! on 25 Mac 2008 10:45 PTG berkata...

Aku dah baca novel tu. Tinggal tggu sekuel terakhir. Hijab Sang Pencinta.Kumpul duit beb....

alifmimyanun on 27 Mac 2008 9:00 PG berkata...

oh, trilogy ye ?
s#!+, aku kene beli ntuk diri sendirik ni nampaknye.

...

wallpaper gadis cantik
(=U v U= )
th_black-and-white-wallpaper.jpg th_gloomy-girl-wallpaper.jpg th_in-green-wallpaper.jpg
 

Ranjau Sepanjang Jalan Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template