Sabtu, 6 September 2008

Perihal Menyukai Sesuatu Tanpa Sebab


"We don't need any reason to love someone"

"saye sayang die.. tapi tak tau kenape.. sebab sayangkan tak perlu bersebab"

berulang kali sudah saye mendengar akan kate-kate yang sebegini dan yang sedemikian rupe hinggekan saye naik jelak.

tiade orang yang menyukai sesuatu tanpe sebab. semue bende yang ade di dunie ini kewujudannye bersebab , adenye kite ini di muke bumi bersebab. lalu bersebab jugaklah akan segale ape yang kite lakukan dan segale ape yang berkait dengan kelakuan kite itu.

kite takkan menyukai sesuatu tanpe sebab.
semuenye yang kite lakukan pastinye akan memberikan sesuatu sebagai timbal balek.
kite berkerje untuk mendapatkan wang, dan wang itu akan kite gunekan untuk membeli ape-ape yang ingin kite beli, makanan, pakaian, roti canai.
begitulah juge dengan hal sayang menyayang cinte mencinte suke menyukei ailebiyu ini. kite takkan menyukai sesuatu tanpe sebab.

dicintai itu sememangnye membahagiekan, malah terlalu membahagiekan. namun dengan mencintai sahaje sudah cukup untuk membuatkan kite merase bahagie. nah, bukankah itu sudah menjadi sebab.

kite meluangkan dan mencari-cari mase untuk berhobi. kerane dengan berhobi kite terase seperti manusie yang hidupnye adelah untuk dinikmati bukan sekedar bangun tidur untuk berkerje dan pulang dari kerje untk tidur. nah, bukankah itu jugak satu sebab.

lalu, kirenye awak menyukai sesuatu, menyayangi seseorang dengan tidak mengetahui sebab musababnye. ambillah mase, bukalah mate, lihatlah sekeliling, pasti akan terjumpe sebabnye.
dan buatlah dirimu bahagie.

2 ulasan:

Nur Fauzi Bin Bassar on 8 September 2008 8:22 PTG berkata...

cerita chinese odyssey (ade kat youtube
(stephen chow yang kelakar berlakon sebagai monkey king).
ade dialog "you don't need a reason when you like some one'
(lebih kurang macam tu kot bunyinye...)

tapi cerite tu mmg kelakar

nurazzah8 on 10 September 2008 7:39 PTG berkata...

amin,
kenapa mak ude talipon rumah dan hp byk kali tak angkat? takde orang kat rumah ke? atau tepon hp mk amin tak bunyi, atau dah tukar nombor lain???

Please sms mak ude ya... penting lah berkenaan program keluarga nak balik raya ke sana nanti....

...

wallpaper gadis cantik
(=U v U= )
th_black-and-white-wallpaper.jpg th_gloomy-girl-wallpaper.jpg th_in-green-wallpaper.jpg
 

Ranjau Sepanjang Jalan Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template