Khamis, 20 November 2008

Perihal Menjadi Kenang-kenangan




jang jeng jingg.. jongg.. jungg..

biawak merayap mencari mangse.


Adelah makanan para biawak sekalian daging-daging belake kerana sudah semulajadinye biawak itu berjenis maging (ataupun dalam bahase PPMSI carnivore). adepun ayam-ayam kampung barang due tige ekor malah lebih serte anak-anaknye dan telur-telurnye belaan mak saye sudah pun menjadi sarapan pagi, makanan tengah hari, minum petang, makan malam dan *mentongan biawak-biawak haram kejahanam itu semue.

janganlah awak menjadi semacam biawak yang kerjenye mencuri siang malam sedangkan mencari rezeki yang halal itu tuntutan agame.


ulat bulu singgah di tangge,


selamat dipindahkan ke tempat yang selamat dengan selamatnye.

comel tak? comel macam Puteri Leeyana kan? (bodek). cube letak atas kulit, baru le awak tau comel ke tak comel. berkate si Ajis dalam filem Pendekar Bujang Lapok;"ulat bulu dah naik dauuuunn!". saye suke cerite Pendekar Bujang Lapok, takde orang yang tak suke. kan?. orang kate, wajah boleh menipu. lihatlah pade sifat luaran, lalu akan tertipulah awak.

isnin lalu, petang, saye menebang pokok nangke sebelah rumah yang mati entah sudah berape lame. dahan-dahan ditutuh, jatuh ke tanah berderai, sudah reput. memang sudah lame matinye.

manusie ini pun, bile mati nanti seperti pokok jualah. sudah tidak bergune lagi selain menjadi baje kepade tanah. ape yang bergune adelah ape yang kite tinggalkan, ilmu, harte, kenang-kenangan. moge mampulah nanti ape-ape yang kite tinggalkan memberi sesuatu kepade orang-orang yang kite tinggalkan seadenye. cume jangan nanti kite mati orang tak perasan sudahla.

oh ye, inilah kali pertame saye muncul dalam blog saye. eksklusif ni, tiade di friendster!

*mentong->javanese means supper.

6 ulasan:

sueLoveArt on 22 November 2008 10:45 PTG berkata...

hmm nampak agak membahayakan pula gambar memangkas dahan tu...

ain fadzal on 24 November 2008 12:16 PTG berkata...

aku pernah jatuh time tgh mnagkas poko cam ko ni la. sejak tu, x lepak dok atas dahan reput, sbb aku dah cukup berat. :D

fauzi on 25 November 2008 11:43 PTG berkata...

kalau diriku yang memanjat....kemungkinan sudah tumbang pokok itu kerana dahan yang reput tak dapat menampung badan yang berat ini.

alifmimyanun on 27 November 2008 10:28 PG berkata...

suetakkawinlagi:
jangan risau, gambar tu tak membahayekan.

ainbilenakkawin:
sape suruh duduk.
orang berdiri.

fauzibalektaknantiayuskawin:
tangge kan ade.

sueLoveArt on 28 November 2008 12:14 PTG berkata...

hmm silap, aksi itu yang kelihatan agak membahayakan kepada pelaku aksi. dangerous la


-sueYangAkanKawennantinantiLa-

alifmimyanun on 28 November 2008 8:10 PTG berkata...

sue:
terimekaseh kerane ambil berat.
saye terharu. ( Y . Y )

...

wallpaper gadis cantik
(=U v U= )
th_black-and-white-wallpaper.jpg th_gloomy-girl-wallpaper.jpg th_in-green-wallpaper.jpg
 

Ranjau Sepanjang Jalan Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template